sunnuntai 20. heinäkuuta 2014

Siemennäkkäri

Tein eilen mysliä ja samalla kokeilin The Good Morning -blogista bongaamaani gluteenitonta siemennäkkäriä. 


Siemennäkkäri

3 dl siemeniä (käytin kurpitsan-, auringonkukan-, seesamin- ja pellavansiemeniä, chiaa sekä jotain mitä en tunnistanut ja teksti oli unkariksi)
1 rkl psylliumia (löytyy leivinjauhehyllystä kaupasta)
1-2 tl himalajan ruususuolaa
tilkka vettä

Sekoita siemenet, psyllium ja suola kulhossa. Kaada sekaan vettä sen verran, että juuri ja juuri peittyvät. Muotoile massasta leivinpaperin päälle mahdollisimman ohut levy. 

Paista 175 asteessa kunnes saa väriä reunoista, n. 10-15 min. 

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Tosi hyvää, mutta paljon täyttävämpää kuin joku koulunäkki.

      Poista
  2. Oi, täytyy kokeilla, kiitos vinkistä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! Pyrin vastaamaan kaikkiin asiallisiin kommentteihin. Jos tulit blogiin Facebookin kautta, kommentointi ei jostain syystä välttämättä onnistu.