sunnuntai 19. huhtikuuta 2015

Liikuntahaaste 4/10

Tämä viikko on ollut aivan perseestä. Pohjoisessa kevät on ollut tosi myöhässä, mutta viikko sitten se tuli kertarysäyksellä. Sehän ei haittaa muuten ollenkaan, mutta olin (taas) unohtanut että allergialääkitys täytyy aloittaa jo ennen kuin tiet sulavat. Olen aivan tajuttoman allerginen tiepölylle. 

Viime vuonna muistin aloittaa hevoskuurin ajoissa, tänä vuonna en. Niinpä tämä viikko alkoi pienen kuumeilun merkeissä maanantaina. Illalla olo jo helpotti ja tiistaina lähdin pyörällä töihin ja töiden jälkeen menin salille ja uimaan. Salilla vähän ahdisti, mutta uimassa haukoin jo henkeä kuin kala kuivalla maalla. Siinä vaiheessa syttyi lamppu ja tajusin, että kevät on tullut. Keskiviikkona hain lääkäristä kunnon allergia- ja astmalääkkeet. Loppuviikko onkin mennyt äänettömänä. Henki kulkee jo, mutta eilen iltapäivällä alkoi ärsyttävä vesinuha. Ah tätä kausiallergian ihanuutta! Onneksi tätä ei pitäisi kestää kovin monta viikkoa. 

Olen silti liikkunut, tosin aika rauhalliseen tahtiin, sillä keskiviikon ja perjantain välillä keuhkoputket olivat siinä kunnossa, etteivät ne tykänneet hengästymisestä yhtään. Flunssaisenahan (siis viruksen aiheuttamaa flunssaa sairastaessa) liikkumista ei kannata kauheasti harrastaa, varsinkaan mitään hillitöntä hikiliikuntaa, mutta allergiaoireet eivät estä liikkumista, varsinkaan kevyttä sellaista. Lähde.


Ma 13.4. 
Pyöräily 45 min

Ti 14.4.
Pyöräily 30 min
Kuntosali 30 min
Uinti 10 min
Pyöräily 35 min

Ke 15.4.
Koirankusetuslenkki 10 min
Kävely (kevyt) 60 min

To 16.4.
Aamulöntystely Sulon kanssa 40 min
Iltalöntystely Sulon kanssa 35 min

Pe 17.4.
Aamukävely Sulon kanssa 45 min
Iltakävely 35 min
Kuntosali 30 min

La 18.4.
Kuntosali 40 min
Aamukävely 20 min
Kevyttä kävelyä 90 min

Su 19.4.
Kävely 30 min 
Kuntosali 30 min

Yhteensä 615 min
Kokonaissaldo 2785 min
Tavoitteesta saavutettu 46,4 %

10 kommenttia:

  1. Tämä alkaa olla kyllä jo naurettavaa tämä oma touhuni. Viime viikolla nousin nollaviikosta yhteen hikiliikuntakertaan. Yhteen. Silmien pyöritystä. Tavoite edelleen neljä kertaa viikossa. //EMK

    VastaaPoista
  2. Mun viiden päivän keskiarvo askelissa oli n. 9000, ei siis onneksi hirveän kaukana 10 000 tavoitteesta :)

    VastaaPoista
  3. Mun haaste on mennyt päin p:tä...Liikkuminen on vähentynyt vaan entisestään, en tiiä mikä niin laiskottaa!
    Pihahommia on kyllä tullut tehtyä, lasten kanssa lenkkeilty ja pyöräilty jonkin verran, mutta kunnon hikiliikunta on jäänyt.
    Jospa se tästä...

    Päivi

    VastaaPoista
  4. Ei ihan tavoitteessa mutta hyvin kumminkin, 9 h liikuntaa hiihtäen, kävellen, puntilla tai juosten joten aika normi viikko. TM

    VastaaPoista
  5. Elokuun tytön ensimmäinen liikuntahaasteen raportti. Piti liikkua 3 x/vko Polar loop sykevyön kanssa ja aktiivisuusmuistutuksia piti tulla mahdollisimman vähän.
    vko 1
    ei yhtään sykevyöliikuntaa, 6 aktiivisuusmuistutusta, koko viikon aktiivisuusprosentti 56 %
    vko 2
    2 sykevyöliikuntaa, 6 aktiivisuusmuistutusta, koko viikon aktiivisuusprosentti 77 %
    vko 3
    2 sykevyöliikuntaa, 6 aktiivisuusmuistutusta, koko viikon aktiivisuusprosentti 77 %
    vko4
    3 sykevyöliikuntaa, 3 aktiivisuusmuistutusta, koko viikon aktiivisuusprosentti 115 %
    vko5
    1 sykevyöliikuntaa, 3 aktiivisuusmuistutusta, koko viikon aktiivisuusprosentti 85

    Eli sykevyöliikuntaa on lisättävä, aktiivisuusmuistutukset on tippuneet puoleen, olisi hyvä jos niitä ei olisi ollenkaan, koko viikon aktiivisuusprosentti pitäisi olla kyllä yli 100 %.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä! Minusta se Loopin sykevyö on niin pirun monimutkainen kapistus, että olen saanut aikaiseksi käyttää sitä KAKSI kertaa.

      Poista
  6. Tavotteessa on pysytty lomasta huolimatta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lomallahan sitä just onkin aikaa.. Mutta tietysti on kaikkea muutakin tekemistä. :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Pyrin vastaamaan kaikkiin asiallisiin kommentteihin. Jos tulit blogiin Facebookin kautta, kommentointi ei jostain syystä välttämättä onnistu.